lørdag den 5. juni 2010

Ophør med guerilla-læserbreve....

Jeg er hermed forlængst stoppet med at skrive til og strides med avisredaktionerne efter sidste uge, da jeg ikke forstår, at disse journalister kan være så partiske. Det er ikke fordi, at jeg er naiv, men når man fanger dem i lodrette løgne eller modsigelser, så er det ærligt talt rystende, at de ikke kan indse noget af det. Så mine "guerilla"-aktiviteter på landets debatsider lægges på hylden, indtil der kommer nogle teenage-anarkister, der er åndsfriske på at drive borgerlige redaktører til vanvid...

Men her er lidt om mine erfaringer efter 2 år som samfundsdebattør:

"Dis"-Information:
Til først kom jeg ofte i, især med et indlæg d. 11/7-2009 om massakren i Srebrenica, men senere kom ikke engang 1 ud af 10 indlæg i mere, når Mette Højbjerg selektivt fravalgte mig. Information er så bange for at støde nye abonnenter og piberygende akademikere væk, der hader muslimer, og så fravalgte de hellere mine indlæg.

Jydepotten:
Nogle gange lykkedes det mig at snige et af mine egne indlæg ind, men generelt er KU-strækmarchens højborg i Danmark lidt af en Berlinmur, hvor man skal grave sig frem til friheden, hvor de udenlandske mediers, og minoriteternes, kritik så muligvis høres.

EkstraHadet:
De bragte mig mest, og var nok grunden til at jeg fik hadepost og trusselsbreve, da man lagde mærke til mig via dem. Mange venstreorienterede synes ikke om EB, men trods alt viser bladet alles synspunkter på nationen...

"Be' Te'":
Denne foranderlige avis-kopi af Ekstrabladet viser mere og mere nøgne Paradise-omgangsdåser, og peger så stadig fingre af EB's moral...? De bragte mange af mine indlæg, dog kunne de sidste sommer ikke lade være med at sætte et foto af Per Jensen fra Halsnæs ved et af mine indlæg, selvom vi to bor i hver sin landsdel. Han havde dog ikke noget imod at "lægge navn" til mit indlæg. Jeg blev ofte af BT bedt om at skrive et indlæg til en kommende debat, selvom jeg dybest set foragter deres virke som hyldest-klumme for kongehuset, og godt vidste at den avis drejer debatten væk fra vigtigere emner ved at efterspørge læserbreve om deres valgte emner. Flere gange var det dog sådan, at når jeg skrev om et emne, så tog BT det op tre dage efter, hvor jeg så kom i. Så nogen gange kan man selv påvirke retningen...

Tøger's "Polemikken":
Her sendte jeg først fra i år over 15-20 indlæg til, men kun et eneste blev bragt, og selvom Seidenfaden er provokationens mester, så virker hans kræftsyge bukkegangsforsoning opkastfremkaldende.

"Kyske Pestkysten"
Jydske Vestkysten var og er Venstre's gyllespreder nummer et. Da Morten Bro og jeg i 2009 klagede til Jydske Vestkysten over, at løgne om muslimer og jøder blev bragt, mens at vores svar blev nægtet, så blev vi først afvist, men da min kammerat Morten Bro gik dem på klingen, så gav redaktøren os ret i, at en debattør Arne Hjort Knudsen havde fået for lang snor. Debatredaktøren Harry Pedersen (som jo blev irettesat) bar dog nag, og forsøger nu at jage venstreorienterede skribenter helt væk. Morten Bro's ord fik debatredaktøren nemlig senere manipuleret. Bro skrev: Kaj Munk hyldede engang Hitlers "fine resultater".
Gåseøjnene blev fjernet, så Kaj Munks hyldest af Hitler, fremstod som Bro's mening... Det kan man kalde manipulation. Det værste var dog, at chefredaktør Michael Kamber gav Bro ret i at Bro's ord var blevet ændret radikalt - men Kamber ville ikke bringe en korrektion. Hvem ville bryde sig om det? Nu forstår vi, at mange unge holder sig væk fra lokalavisers debat, når journalisterne ikke har lært, at forkert tegnsætning kan ændre en sætnings betydning "180 grader". Det var og er endnu rystende...!

P.S.: Hvis jeg kommer i tanke om andre ting fra min tid som læserbrevsskribent, så fletter jeg dem ind senere...

Ingen kommentarer: