torsdag den 11. februar 2010

Lars Bennike, Seernes Redaktør på TV2 Debat


Her er lidt om Lars Bennike's egne selvherlige regime på TV2 Debat.








Den 27/7-2009 skrev Morten Bro følgende indlæg på TV2 Debat TTV-side 452:

Danskhed:

Værdier som tolerance, nej til vold mod mod børn og nej til dødsstraf er danske værdier mener et flertal.
Undersøgelser viser, at mange DF'ere ønsker dødsstraf, og at børn må slås af forældre. Ifølge DF-kampagner er danskhed : Frisind, tolerance, solidaritet og ytringsfrihed. Men DF vil have, at muslimer ikke må bære tørklæde på bl.a. offentlige arbejdspladser. Frisind og tolerance?! DF hylder værdier som ensretning, og bør støtte centralistisk statsstyring med deres totalitære opførsel! I 2006 udtalte Jesper Langballe, at myndighederne bør kunne bryde tavshedspligten overfor afviste asylansøgere, som går til pressen og kritiserer myndighederne. Når mange asylsager først er blevet set ordentligt efter, og sågar ændret efter at medierne har belyst sagerne, så er DF-forslaget absurd! Og udansk! I Iran har man moralpolitiet til at sørge for at religiøse regler ikke brydes - i DK har man DF til at sørge for, at ingen glemmer DF's egne fordomme...



D.28/7-2009 bragte TV2 Debat på tekst-tv side 455 et indlæg af Nils Henrik Wyke (nh.wyke@adr.dk), der er medlem af den Danske Forening, og som groft insinuerede ting om Morten Bro, samfundsdebattør fra Broager, på denne her måde dagen efter på side 455 :

Humoristiske Morten Bro.

Det er virkelig humor på højt plan, når Morten Bro 27/7 omtaler tolerance som en af de danske værdier, han åbenbart også går ind for. I forlængelse af hans utallige skriverier på disse sider har jeg - desværre uden større held - forsøgt at føre en slags opklarende korrenspondance med ham. Heri har hans tolerance sandelig været svær at få øje på.
En kvindelig skribent på disse sider omtales som "højrekoen (navn)", og Morten Bros øvrige meningsmodstandere betegnes som højretosser, svindlere, løgnhalse og sataner. Det ser ud til, at Morten Bros tolerance udelukkende omfatter de folk, han deler synspunkter med, og på den baggrund er det derfor omsonst at tage ham alvorligt eller føre yderligere diskussioner med ham. Dette til oplysning for dem, der kunne føle sig fristet til at modsige hans mange indlæg.




TV2 Debat bragte d. 29/7-2009 Morten Bro's svar på TTV-side 453 :

Svar til Wyke:

Næste gang du vælger at angribe mig, fremfor at argumentere imod det jeg skrev om DF, bør du lige huske, at skrive hvad der gik forud for mine sure svar til dig!Dit indlæg er helt klart injuriende, og vil blive fulgt op!
Hvis du ikke kan tåle, at jeg nedgør "mennesker" som brænder andre mennesker, bør du ikke henvende dig til mig - og du bør da slet ikke kalde mine venner (du mener nok venstrefløjen) for "venstretosser", hvis du ikke tåler at jeg svarer med ordet "højretosser"!
Dit personangreb siger alt om dig, men jeg er da virkelig ked af, at du ikke har fatte ordet ytringsfrihed! Hvad siger det ikke om DF tilhængere, at man stort set kan kritisere ALT i debatter, men kritiserer man DF, skal man modtage breve fra folk, som fremfor at bruge deres talenter på at skrive et indlæg, vælger at skrive ting som "DU er perkerelsker og du skal brænde óp i helvede sammen med alle de forbandede perkersvin!"



Men der skete også dette d.28/7-2009....


Morten Bro i en mail til Seernes Redaktør Lars Bennike (labe@tv2.dk) kl.13.12 d.28/7-2009:

"Kan du forklare mig‏"

Hvorfor bringes Wykes personangreb på mig idag af red.? Det er helt klart et injuriende indlæg, når INGEN andre end Wyke og mig ved, hvofor jeg svarede Wyke som jeg gjorde! Det var der en grund til, idet han svinede mig til i et brev - et privat brev, hvorfor mine mails også var private, og derfor fatter jeg simpelthen ikke hvorfor red. i al sin herlige neutralitet tillader sådan en gang pis! Men TV2 ønsker åbenbart at mobbe venstrefløjsindlæg ud! Det er en skandale, og et sådan indlæg som Wyke idag får lov til. Det ville ALDRIG blive tilladt for eksempelvis mig, Per Jensen eller Sacir Camo, for nu at nævne et par!



Lars Bennike's svar kl.14.33:

Kære Morten Bro –

Tak for din mail.

Jeg har svært ved at se, på hvilken måde Nils Henrik Wykes debatindlæg på tekst-tv side 455 overskrider grænserne for anstændig debat, og vil derfor sætte pris på, hvis du kan forklare mig, hvori det ”injurierende” består.

Nils Henrik Wykes indlæg er skrevet i en urban tone, og han argumenterer for sine synspunkter, så efter min opfattelse er det noget, du - som hårdtslående debattør i det offentlige rum - må tåle. Du plejer jo ikke selv at lægge fingrene imellem i dine indlæg på tekst-tv samt i diverse aviser.




Morten Bro's svar kl.15.03:

Nå, du skulle lige nævne den med, at dumme mig skriver i aviser også. Hans indlæg er personligt, og han kommer ikke ind på det, jeg skrev om DF. Men mit svar bringes jo nok imorgen, da I jo er neutrale.


Lars Bennike's svar kl.15.32:

Kære Morten Bro –

Det er helt i orden at skrive debatindlæg – tv og aviser lever faktisk til en vis grad af, at der findes folk i samfundet, som gider mene noget. Så tak for det.

Men jeg synes, du er noget sart, når nogen formaster sig til at skrive kritisk om dig og dine holdninger – du holder dig jo ikke selv tilbage. Og jeg kan på ingen måde se, hvordan Nils Henrik Wykes indlæg skulle være i strid med injurielovgivningen."



Morten Bro's svar til Lars Bennike kl.9.12. d.29/7-2009:

Det er useriøst, at I offentliggør, hvad jeg skrev i en privat mail til ham som svar på hans chikanebreve, hvor han nedgjorde mine venner, ældre, fattige og lignende....! Derfor har dette Danske Forenings-medlem's indlæg klart det formål at krænke min ære offentligt! Jeg har aldrig fået lov til at oplyse, hvad andre kalder mig i breve! Når Du henviser til mine avisindlæg, hvor jeg aldrig har offentliggjort interne mails, så får jeg den tanke, at fordi jeg har kritiseret TV2, og det skal nu hævnes...? Man kan jo ligefrem høre, at Du synes karaktermord, baseret på mailkorrespondance, er fedt! Jeg kan til gengæld love, at jeg nok snart stopper med at skrive til Jer, da det jo tydeligvis er Jeres ønske!!! I bekæmper venstrefløjens ytringsfrihed, og det er tydeligt at DF er Jeres puslinge, da mindst en tredjedel af Jeres indlæg er rettet mod indvandrere! Det sker kun hos Jer og JP (DF)..........................!


Men det var ikke slut på den korrenspondance, men den er for lang til at gengive...



Morten Bro skrev et nyt indlæg kl.9.32. d.29/7-2009 til TV2 Debat på TTV-side 450 (seerbreve@tv2.dk) :

Wyke's personangreb kan jeg ikke lade være ubesvaret 1. N. H. Wyke fra Den Danske Forening kontaktede mig, og nedgjorde mig, mine venner, samt kaldte venstrefløjen for bl.a. "venstretosser". Jeg svarede blot på hans chikanebreve, bl.a. med ordet "højretosser". Så hvorfor Wyke nu offentligt begår æreskrænkelse og bagvaskelse er underligt... 2. Er jeg useriøs? Wyke sendeer post pga. banaliteter som kommafejl... Det kalder jeg flueknepperi! 3. Jeg har oplyst Wyke, at mange ældre har skrevet, og takket for min kritik af VKO's svigt. Wyke's svar til mig : "Jeg har den dybeste foragt for din fanklub"...4. Det kan da aldrig være andres skyld, at Wyke ikke forstår de svar, som han får. Wyke har i 3 måneder skrevet til Tøger Seidenfaden og Politikens redaktør, og kaldt dem alverdens grove ting. 3 måneder gik der, før han forstod, at han var belastende...

(Indlægget blev ikke vist)

Endvidere støttede andre debattører Morten Bro, som f.eks. Niels H. Hansen fra Kruså, der sendte det her til seerbreve@tv2.dk d.29/7-2009:

Smagløst Hr.Wyke.

Det var dog et utroligt smagløst og indholdsløst seerbrev Niels Henrik Wyke fik offentliggjort mod Morten Bro. Jeg har tidligere haft debat med Hr.Wyke, men ønsker under ingen omstændigheder en gentagelse, så glem blot mig og brug tiden til videre navlebeskuelse, men skån os for flere indlæg af den kaliber.

(Men det indlæg blev heller ikke vist.....)



Mine egne tanker om dette (Også sendt til seerbreve@tv2.dk kort efter):

Er det mon gammelt nag fra TV2 og N. H. Wyke, som spiller ind her?

N. H Wyke's ubehøvlede hetz mod Morten Bro er vattet og smålig opreklamering af Wyke's fortvivlse, samt ekstremt tragikomisk, da Wyke i mange mails har svinet venstrefløjen til...! Wyke "tabte" en måned før på en debat om ligeløn på TV2 Debat til Morten Bro, og det er nok det som Wyke ikke kan udholde...

(Og det indlæg blev aldeles ikke vist)

Ingen kommentarer: