torsdag den 4. august 2011

Pattelegen

Fra en feminist på Facebook, der ikke kunne finde på noget nyt end en dum pigeleg, som mænd ikke kan bruge til noget....:

"Vi leger en ny leg her på FB. Nogen foreslog, at vi piger skulle gøre noget ekstra for at skabe mere opmærksomhed omkring brystkræft. Det er meget enkelt, og jeg vil gerne have at du hjælper mig med at sprede dette. Sidste år var det farven på din bh du skulle skrive i din status. Og det fik mændene til at undre sig i flere dage over, hvorfor pigerne skrev om farver. I år skal det dreje sig om du er gift, skilt, enlig osv. Du bskriver, hvad du er, ved at bruge følgende koder beskrevet nedenfor. Og husk ikke at gengive denne beskead i din status, bare skriv den type frugt, der beskriver hvor i livet du befinder dig, i dit statusfelt. Så kopierer du denne tekst og indsætter den i en ny besked, som du sender til dine veninder!

Blåbær: Jeg er single
Ananas: Det er kompliceret
Hindbær: Jeg er en ”touch and go” pige
Æble: Forlovet
Kirsebær: I et forhold
Banan: Jeg er gift
Avokado: Jeg er ”den anden kvinde”
Jordbær: Finder aldrig den rette
Citron: Ville ønske jeg var single
Grapefrugt: Vil gerne giftes
Appelsin: Kan godt lide at tjekke markedet

BH-legen nåede at blive omtalt på tv. Lad os forsøge at få denne leg lige så langt og vise hele verden hvor utroligt stærke vi kvinder er..."

Ok...
For det første skulle kvindens besked rettes til pga stave-og kommafejl, for det andet, så interesserer det ikke mænd at deres "bedre" halvdel eller veninde bruger forvirrende kodesprog, da mænd helst vil kunne forstå, når kvinder vil tale om noget så seriøst som brystkræft, og det meget gerne i klar tale, og ikke via barnelege fra folkeskolen. For det tredje, hvad så med testikelkræft? Men det emne vil kvinder jo ikke tage i munden, vel...?

Ingen kommentarer: